Veelgestelde vragen

Veel gestelde vragen
De meest gestelde vragen worden hieronder beantwoord. Mocht u een vraag hebben die niet op deze pagina staat, dan kunt u altijd contact met ons opnemen via het telefoonnummer 0162-471950 of via de mail: info@okido-toys.nl

Bestellen
Ik weet niet hoe ik een bestelling kan plaatsen, kan ik hier hulp bij krijgen?
We hebben geprobeerd om het bestelproces op onze site zo laagdrempelig mogelijk te houden, zodat iedereen zijn of haar weg gemakkelijk op de site kan vinden. Mocht u er echter niet aan uit komen dan kunt u baat hebben bij deze handleiding. Hierin staat alles stap voor stap uitgelegd. Mocht u na het lezen van deze handleiding nog steeds problemen hebben met het plaatsen van de bestelling, dan kunt u altijd contact met ons opnemen.


Ik ben een school/instelling, kan ik ook bij mijn schoolleverancier bestellen?
U kunt natuurlijk ook bij uw schoolleverancier bestellen als deze dealer is van ons assortiment. Wij hebben ruim 20 jaar een intensieve samenwerking met de bekendere schoolleveranciers in Nederland. Maar U kunt natuurlijk ook gewoon via onze webshop uw bestelling plaatsen.Scholen en instellingen kunnen (na goedkeuring) op factuur bestellen.


Is het plaatsen van mijn bestelling gelukt?
Na iedere bestelling ontvangt u van ons een bevestiging per e-mail. Controleert u goed of u het juiste e-mailadres heeft ingevuld. Mocht u desondanks geen bevestiging ontvangen, neemt u dan contact met ons op.

Kan ik ook vanuit het buitenland bestellen?
Dit is mogelijk. Voor leveringen buiten Nederland zijn de verzendkosten op aanvraag.

Zijn de prijzen in de webshop inclusief BTW?
Ja, alle prijzen in onze webshop zijn inclusief 21% BTW.

Betalen
Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten zijn €6,95. Indien u een speeltoestel besteld, of als uw totale bestelwaarde meer is dan €700 hoeft u geen verzendkosten te betalen.


Op welke manieren kan ik betalen?
U kunt bij ons betalen via Ideal, onder rembours of per bankoverschrijving. Scholen en instellingen die op rekening willen kopen kunnen dit doen bij een minimale bestelwaarde van €100 en alleen na goedkeuring.

Levering en garantie
Wanneer wordt mijn bestelling verstuurd?
Als het artikel op voorraad is wordt uw bestelling verstuurd zodra de betaling bij ons binnen is. U krijgt van ons een verzendbevestiging.

Wat is de levertijd van mijn producten?
Dit is sterk afhankelijk van het soort product dat u bestelt. In de webhop vermelden wij de verwachte levertijd.

Mijn bestelling is niet correct, wat moet ik doen?
Neemt u hiervoor contact met ons op en wij lossen het zo snel mogelijk voor u op.

Mijn bestelling is beschadigd, wat moet ik doen?
Neemt u hiervoor contact met ons op en wij lossen het zo snel mogelijk voor u op.

Heb ik garantie op mijn product?
Wij geven 5 jaar garantie op de constructie van ons rijdend materiaal. Voor de garantievoorwaarden, zie de onderhoudskaart. Voor speeltoestellen gelden afwijkende voorwaarden, deze zijn op aanvraag beschikbaar.

Ruilen en retourneren
Ik wil mijn bestelling retourneren. Hoe gaat dit?
U kunt u product binnen 14 werkdagen retourneren in de originele verpakking. Zorgt u er voor dat het pakket voldoende gefrankeerd wordt. Op maat gemaakte producten kunnen niet worden geretourneerd.

Klachten
Klachten nemen wij uiterst serieus. Neemt u zo snel mogelijk contact met ons op als u een klacht heeft. Wij zullen uw klacht zorgvuldig behandelen.

Algemene voorwaarden
Voor de algemene voorwaarden kunt u hier klikken.

Overig
Tips voor een veilig speelplein zijn hier te vinden